اجرای طرح محدودیت مکانی وزمانی ناوگان حمل بار شیراز به زودی

رئیس سازمان حمل ونقل بار شهرداری شیراز :در حال تامین زیر ساختها هستیم

یکی از مباحث بسیار مهم در کلانشهرها تردد خودروهای حمل ونقل بار و کالا است که مشکلات خاص خود را دارد، هرچند که باید فعالیت آنها برقرار باشد زیرا تأمین و زنجیره اقلام و کالاهای اساسی شهروندان از این طریق انجام می‌شود. ولی حضورآنها در هر ساعتی از شبانه روز و توقف های دوبله و سوبله آنها برای تخلیه بار باعث ترافیک در خیابان های مرکزی می شود . ترافیکی که گاها تا چند متر پایین به دلیل این توقف خود را نشان می دهد
عدم مدیریت در ترددمکانی و زمانی این خودروها باعث شده که توقف ها طولانی آنها در زمان تخلیه بار علاوه برتحمیل ترافیک آلودگی زیست محیطی را ایجاد کند همچنین در بخشی دیگر شاهد هستیم این خودروهای حمل و نقل بار با کالاهایبیشتر از ظرفیت خودرو آسیب های جدی به زیر ساخت های شهری از جمله آسفالت معابر وارد می کنند دو موضوعی که ضرورت اجرای محدویت تردد مکانی ، زمانی خودروهای حمل و نقل بار و برخورد با تناژ بالای کالاها را می طلبد.
اما اجرای طرح محدودیت ورود ناوگان حمل بار در بخش مرکزی شیراز یکی از بحث های بود که شورای شهر شیراز با مصوب کردن آن به دنبال رفع مشکلات ناشی از حضور خودرهای حمل و نقل بار درون شهری در هسته مرکزی شهر در ساعت های پر ترافیک  شد .  طرحی که با محدوده سه رنگ قرمز ، سبز و زرد تقسیم می شود که ورود خودرو در محدوده قرمز براساس ساعت های مشخصی است :   ظرحی که از نظر مکانی منطبق با طرح انتشار آلودگی  کم هوا است.
 عبدالجلیل شریفی رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شیرازبا بیان اینکه تا کنون توانستیم  حدود 8 هزار خودرو حمل و نقل بار را در شهر شیراز ساماندهی کنیم اضافه کرد: تا کنون توانسته ایم برای برخی از ناوگان حمل بار گازوئیلی باربرگ صادر کنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم این را به ناوگان سبک نیز منتقل کنیم .
وی. افزود: با اجرای این طرح   رانندگان حمل و نقل بار نمی توانند  در هر زمان و مکانی از مرکز شهر بار جابجا کند هر چند که ما در این اجرای این طرح مجری هستیم  با تامین زیر ساخت های توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری  طرح وارد فاز اجرایی می شود

* ورود سرمایه گذار به طرح محدوده مکانی و زمانی*|

شریفی با اشاره به ورود سرمایه گذاری برای تکمیل زیر ساخت های این طرح  افزود:. تامین  سخت افزاری و نرم افزار این طرح  با حوزه حمل و نقل و ترافیک است همچنین تاکنون چند جلسه با سرمایه گذار برگزار شده است که صفر تا 100کار رانجام دهد و در اختیار شهرداری قرار دهد که خود این * هماهنگی توفقی در کار ایجاد کرده است .
*اعمال قانون خودروهای متخلف
شریفی  با اشاره به اینکه نظارت بر ناوگان حمل و نقل بار در حال حاضر با نظارت خودرویی کنترل می شود  گفت تعداد 5 کد تخلفاتی در برخورد با خودروهای مختلف در این طرح در نظر گرفته شده است که 2 کد تخلفاتی روزانه با نظارت خودویی برای خودروهای که دارای پروانه فعالیت هستند اعمال قانون می شوند .
  75دروازه ورودی برای اجرای طرح
رئیس سازمان حمل ونقل بار دورن شهری شیراز با بیان اینکه محدوده مرکزی و ترافیکی شهر دارای 75 دروازه ورودی است که تا کنون 10 دوربین نصب شده است و مابقی در حال تهیه و نصب است  گفتبا مجهز شدن تمام دروازه ها به زیر ساخت های مورد نیاز و تجهیز تمام دروازه های ورودی به سیستم مکانیزه نظارت و کنترل این طرح به طور کامل اجرایی می شود .
شریفی ادامه داد: در همین ارتباط هم اکنون در 12 خیابان شهر 56 بارانداز ناوگان حمل بار ایجاد شده که محل این باراندازها مانند ایستگاه اتوبوس و تاکسی توقف ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف و توقف  پلیس می تواند فرد خاطی را اعمال قانون کند .

شریفی درباره میزان تخلف اضافه بار  تناژ اضافی بار نیز گفتخودروهای با حمل و نقل بار نا ایمن توسط پلیس جریمه می شود اما خودروهای با تناژ زیاد توسط شهرداری با داشتن باسکول های سیار طی 7 ماه گذشته  جریمه  شدند
 پیش از این نواب قائدی ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز  گفت: با توجه به تکلیف بودجه سال 98 مبنی بر اجرای محدوده قرمز طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باری، سازمان حمل و نقل بار مکلف شد برنامه زمان بندی عملیاتی خود را برای فرآیند اجرایی طرح مذکور به کمیسیون ارائه کند
قائدی جابجایی بار و سامانه حمل و نقل درون شهری را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: اجرای طرح تردد زمانی مکانی ناوگان باری ، تاثیرات خوبی بر شبکه حمل و نقل، کیفیت تردد شبکه معابر و ایمنی آن دارد .
قائدی ادامه داد: تعیین میزان تاثیر توسعه حمل و نقل عمومی و پاک و سیاستهای تشویقی و همچنین تاثیر اجرای طرحهای محدودیتی در کاهش سهم خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری و مدیریت ترافیک شهری، از جمله مواردی است که مقرر شد معاونت حمل و نقل و مشاور طرح بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل شیراز، مورد بررسی قرار دهند و برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین در راستای دستیابی به اهداف کمی برنامه، راهکارهای متناسب ارائه دهند
 



۱۳۹۹/۰۴/۱۰
منبع : سازمان مدیریت حمل و نقل بار
تعداد بازدیدها : ۱۶
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید
sss

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز می باشد
  
رئیس سازمان حمل و نقل بار
عبدالجلیل شریفی
عبدالجلیل شریفی
ساعت ملاقات حضوری :
سه شنبه هر هفته 9 الی 11



 


آخرین اخبار
           
سسس

   کل : ۱۲  نمایش ۱ الی ۴   ۱ ۲ ۳